-->

Tuesday, July 2, 2013

စနစ္ေကာင္းေသာ ၾသစေၾတးလ်ႏုိင္ငံရဲ႕ တကၠစီ

By The Voice Journal

စနစ္ေကာင္းေသာ ၾသစေၾတးလ်ႏုိင္ငံရဲ႕ တကၠစီက်ာင္းပိတ္လုိ႔ အားေနတာက တစ္ေၾကာင္း၊ အပုိဝင္ေငြ ရွာခ်င္ တာကလည္း တစ္ေၾကာင္း၊ ႏွစ္ေၾကာင္း ေပါင္းရင္းနဲ႔ တကၠစီ လုိင္စင္ ယူဖုိ႔ ဆုံးျဖတ္ခဲ့တယ္။ သင္တန္း မတက္ခင္မွာ က်န္းမာေရးေကာင္း မေကာင္း ဆရာဝန္နဲ႔ ေဆးစစ္ ရတယ္။ ေဆးစစ္ဖုိ႔ အတြက္ ေဒၚလာ ၈၈ ေဒၚလာကုန္တယ္။
ေဆးစစ္ဖုိ႔ ခြင့္ျပဳခ်က္ မက်ခင္မွာ ရဲစခန္းေထာက္ခံစာ (Police Clearance) ယူရတယ္။ ေဒၚလာ ၆၀ ေက်ာ္ကုန္တယ္။ ဒါတင္မဟုတ္ေသးဘူး Traffic Infringement လို႔ေခၚတဲ့ ကားေမာင္းတဲ့ သက္တမ္း အတြင္းမွာ ယာဥ္တိုက္မႈ ရွိ မရွိ၊ မူးၿပီးေမာင္းတာ ရွိ မရွိကို စစ္ေဆးတဲ့ ရဲစခန္း ေထာက္ခံစာလည္း ယူရျပန္တယ္။ ေနာက္ထပ္ ေဒၚလာ သုံးဆယ္ နီးပါး ကုန္ျပန္တယ္။
ေဆးစစ္ခ၊ ရဲစခန္း ေထာက္ခံစာနဲ႔ အတူ ယာဥ္ေမာင္း သက္တမ္း သုံးႏွစ္ရွိ မရွိကုိ လုိင္စင္႐ုံးက စစ္ေဆး ျပန္တယ္။ ေဖာင္တင္ခ ၁၀၀ ေက်ာ္ကုန္တယ္။ သတ္မွတ္ထားတဲ့ စည္းကမ္းနဲ႔ ညီေတာ့ အဂၤလိပ္စာ စစ္ေဆးမႈကုိ သူတုိ႔လုပ္တယ္။ အေရး၊ အဖတ္၊ နားေထာင္မႈ စြမ္းရည္နဲ႔ အေျပာအဆုိကုိ စာေမးပြဲ ေျဖရသလုိ၊ သခ်ၤာလည္း အနည္းငယ္ ေျဖရတယ္။ အေပါင္းအႏုတ္ အေျမႇာက္ အစားေတြေပါ့။ ေက်ာင္းကေန အဂၤလိပ္စာ အရည္ အေသြးလည္း ေကာင္းတယ္။
လုိင္စင္႐ုံးက ေထာက္ခံခ်က္နဲ႔ ရဲစခန္း ေထာက္ခံခ်က္ေတြလည္း ျပည့္စုံတဲ့အခါ တကၠစီေမာင္း သင္တန္းတက္ဖို႔ Swan Taxi ဆုိတဲ့ ကုမၸဏီမွာ သင္တန္း ႏွစ္ပတ္တက္ဖုိ႔ စာရင္းသြင္းရတယ္။ တကၠစီေမာင္းတဲ့ သင္တန္းသားေတြ အမ်ားစုက ကုလားေတြခ်ည္းပဲ။ အဂၤလိပ္ေတြကို အေတြ႕နည္းတယ္။ သင္တန္းအတြက္ ေဒၚလာ ၉၀၀ နီးပါး ေပးရျပန္တယ္။ တကၠစီ ကုမၸဏီက လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၈၀ ေလာက္ကတည္းက ဒီအလုပ္ကို လုပ္လာတာ ဆုိေတာ့ အေတာ္စနစ္က် တာကုိ ေတြ႕ရတယ္။
ျမန္မာႏုိင္ငံမွာလုိ ကားတစ္စီး ရွိတာနဲ႔ တကၠစီ မျဖစ္ဘူး။ Taxi Plate တစ္ခုက ေဒၚလာ သုံးသိန္း တန္တယ္။ ကားေစ်းႏႈန္းထက္ အဆေပါင္း မ်ားစြာႀကီးေတာ့ Taxi Plate တစ္ခုပိုင္ဖို႔ ဆုိတာက မလြယ္ဘူး။ အမ်ားပုိင္ ကုမၸဏီ အျဖစ္ ရွယ္ယာေတြ အမ်ားႀကီးနဲ႔ လုပ္ၾကတာကို ေတြ႕ရတယ္။ စီအီးအုိက စင္ကာပူ နိုင္ငံသား တ႐ုတ္။ ႏွစ္ပတ္သင္တန္း ေအာင္တာနဲ႔ လက္ေတြ႕ေျဖရတယ္။ ႏႈတ္ေျဖမွာ လမ္းေတြအေၾကာင္း၊ ကမာၻလွည့္ ခရီးသည္ေတြ စိတ္ဝင္စားတဲ့ ေနရာေတြအေၾကာင္း၊ ၿမိဳ႕အေၾကာင္း၊ ခရက္ဒစ္ကတ္ အပါအဝင္ အီလက္ထရြန္နစ္ လက္မွတ္ (e-ticket) ေတြ အေၾကာင္းစသျဖင့္ အေတာ္မ်ားမ်ားကုိ လက္ေတြ႕ ေျဖဆုိေအာင္ျမင္မွ လုိင္စင္ ထုတ္ေပးပါတယ္။
သင္တန္းမွာ တကၠစီေမာင္းသူ အခ်င္းခ်င္း ကူညီရမယ္။ တစ္စီးနဲ႔တစ္စီး ေက်ာ္မတက္ရဘူး။ ဒုကၡ ေရာက္သူေတြကုိ ကူညီရမယ္။ အေရးအေၾကာင္း ျဖစ္ရင္ ကားထဲက အေရးေပၚခလုတ္ကုိ ႏွိပ္ပါ စသျဖင့္ အေသးစိတ္ သင္ရတယ္။ ႐ုံးခ်ဳပ္ရဲ႕ ႐ုံးခန္းထဲမွာဆုိရင္ ကြန္ပ်ဴတာ အလုံးေပါင္း တစ္ရာေလာက္နဲ႔ မိမိတကၠစီ ဘယ္ေနရာ ေရာက္ေနလဲ ဆုိတာကုိ ျမင္ေနရတယ္။ အလုပ္မရွိဘူးဆုိရင္ ကားထဲက ကြန္ပ်ဴတာထဲကုိ ႐ုံးခ်ဳပ္ကေန ဘယ္ေနရာကုိသြားပါ။ သြားႀကိဳၿပီး ဘယ္ေနရာကို ပုိ႔ပါဆုိၿပီး လိပ္စာက ဂြမ္ခနဲ ေရာက္လာတယ္။
အေတာ္စိတဝင္စားဖုိ႔ ေကာင္းတဲ့ စနစ္တစ္ခုပါ။ ၾသစေၾတးလ်ႏုိင္ငံ ပါ့သ္ (Perth) ၿမိဳ႕မွာ တကၠစီ အစီးေရ ႏွစ္ေထာင္ေလာက္ပဲ ရွိတယ္။ လူဦးေရ ႏွစ္သန္းေလာက္ ရွိတဲ့ၿမိဳ႕မွာ တကၠစီအစီးေရ ႏွစ္ေထာင္ေလာက္ပဲ ဘာ့ေၾကာင့္ ရွိလဲဆုိေတာ့ လူဦးေရ တစ္ေထာင္မွာ တစ္စီးပဲထားခြင့္ ရွိလုိ႔ပါ။ အစုိးရက ခ်ဳပ္ကုိင္ထားတယ္။ Taxi ေကာင္စီလည္း ရွိတယ္။ ကုမၸဏီေတြကုိ အစုိးရဌာနျဖစ္တဲ့ Department of Transport က စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြ ခ်မွတ္ေပးတယ္။ ေမာင္းသူေတြအတြက္ စည္းကမ္း (Regulation) ေတြကုိ သတ္မွတ္ေပးသလုိ၊ ကုမၸဏီေတြ အတြက္လည္း လုပ္ေပးပါတယ္။ ကားထဲမွာ မုန္႔မစားရဘူး။ ယူနီေဖာင္း ဝတ္ရမယ္။ ယူနီေဖာင္း မဝတ္ဘူးဆုိရင္ ေဒၚလာ ၂၀၀ ဒဏ္ေငြ႐ိုက္တယ္။ ယူနီေဖာင္း ညစ္ပတ္ေနရင္လည္း ေဒၚလာ ၂၀၀ ဆုိေတာ့ အားလုံး သန္႔သန္႔ရွင္းရွင္း။
ကားထဲမွာ မီတာ၊ စကားေျပာစက္၊ အျပင္နဲ ့အတြင္းမွာ စီစီတီဗီ၊ ဂ်ီပီအက္စ္နဲ႔ လိုအပ္တဲ့ အရာေတြမွန္သမွ် စနစ္တက် ထည့္ထားရတယ္။ မျပည့္စုံရင္ လုိင္စင္မရပါ။ ပုံမွန္ အစုိးရဌာနက လုိင္စင္နဲ႔ ကားေတြ စည္းကမ္းလုိက္နာမႈ ရွိ မရွိ စစ္ေဆးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္သူမွ မခ်ဳိးေဖာက္ရဲဘူး။ တကၠစီေမာင္း လုိင္စင္ရဖုိ႔အတြက္ မလြယ္ပါဘူး။ အထူးသျဖင့္ စိတ္ဝင္စားဖုိ႔ ေကာင္းတာက လူဦးေရ အခ်ဳိးအစားနဲ႔ တကၠစီ အေရအတြက္ကို အစုိးရက ထိန္းခ်ဳပ္ထားတဲ့စနစ္ပါ။
ဘာေၾကာင့္ ဒီလုိလုပ္လဲဆုိေတာ့ တကၠစီ အေရအတြက္က လုိအပ္တာထက္ ပုိမ်ားလာရင္ Kill The Taxi Industry ျဖစ္မွာ စုိးရိမ္လုိ႔ပါ။ ဆုိလုိခ်က္က တကၠစီနဲ႔မွီၿပီး ထမင္းစားရတဲ့လူေတြ အလုပ္လက္မဲ့ ျဖစ္လာၿပီး ေစ်းကြက္ ပ်က္သြားမွာကို စုိးရိမ္လုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး အရင္တုန္းက Taxi Plate တစ္ခုကုိ ေဒၚလာ သုံးသိန္းေလာက္ ေပးၿပီး ဝယ္ထားတဲ့ လူေတြရဲ႕ စီးပြားေရးကုိ ၾကည့္ရပါေသးတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာလုိ ကားရွိတာနဲ႔ အငွားယာဥ္လုိက္လုိ႔ မရတာေတြကုိ ေတြ႕ရတယ္။
အၿမဲတမ္း တုိးတက္ေနရမယ္၊ သန္႔ရွင္းရမယ္၊ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ ျဖစ္ေနရမယ္ဆုိတဲ့ ေဆာင္ပုဒ္နဲ႔ ကုမၸဏီေတြက လုပ္ၾကေတာ့ စီးတဲ့သူေရာ၊ ေမာင္းတဲ့သူေရာ အက်ဳိးရွိတယ္။ အငွားကားလုိက္တဲ့ လူေတြဟာ အသက္အႏၲရာယ္ အရမ္းရွိတယ္။ ညဘက္ဆုိရင္ ပိုဆုိးတယ္။ တကၠစီသမားေတြဆီ ကေန ဓားေထာက္ၿပီး ေငြလုတာကိုလည္း ခံရတယ္။ တစ္ခါတေလ မိန္းမပ်ဳိေလးေတြကို ကားသမားေတြက မေတာ္တရား လုပ္တာကုိလည္း ခံရႏုိင္တယ္။
ဒါေၾကာင့္ ခရီးသည္ အတြက္ေရာ၊ ေမာင္းသူ အတြက္ပါ လုံၿခဳံစိတ္ခ်မႈ ရွိေအာင္ ကားထဲမွာ ကင္မရာေတြနဲ႔ ေခတ္မီစက္ေတြကုိ ထည့္ေပးရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေစ်းႏႈန္း ပိုေတာင္းလုိ႔ မရတဲ့ စနစ္ကလည္း စိတ္ခ်မ္းသာဖုိ႔ ေကာင္းေတာ့ သူတုိ႔ရဲ႕စနစ္ကုိ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ လုပ္ခြင့္ရရင္ ေကာင္းမယ္။ ဒါဆုိရင္ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕Taxi Industry ကလည္း စင္ကာပူနဲ႔ ၾသစေၾတးလ်တုိ႔လုိ ခရီးသြားေတြရဲ႕ ယုံၾကည္စိတ္ခ်မႈကို ခံရႏုိင္ၿပီး ဂုဏ္သိကၡာ ရွိႏုိင္ပါတယ္။
ဘုန္းေက်ာ္ (ၾသစေၾတးလ်)

0 comments:

Post a Comment

Blogger Tips And Tricks|Latest Tips For Bloggers Free Backlinks