By SHADE Journal
မေန႔က
အေၾကာင္း ယေန႔ ေျပာျပ လိုက္ပါ။ ေသခ်ာ ပါသည္။ ပံုျပင္ သာသာ ေျပာစရာ
ျဖစ္႐ံုမွ တစ္ပါး အျခားဘာမွ် လုပ္ကိုင္၍ မရႏိုင္ေတာ့ ပါေခ်။ မေန႔က အမွား
ယေန႔ေျပာျပ လိုက္ပါ။ ေသခ်ာပါ သည္။ ေနာင္တသံတို႔ လႊမ္း႐ံုမွ တစ္ပါး
အျခားမရႏိုင္ ေတာ့ခ်။ မေန႔က ေရႊထီးေဆာင္း ခဲ့ပါလွ်င္ ေဆာင္းခဲ့ ပါေခ်။ ယေန႔
ႀကံဳေတြ႕ ေနရေသာ အေျခအေနသာ ယာယီ အသံုးခ် ပိုင္ခြင့္တို႔ ျပည့္ ေနတတ္
ေပသည္။ကာလကို ရင္းကာ ဘဝခရီး ကို လူတို႔ခ်ီတက္ ၾကရေပသည္။ ဆႏၵကို ရင္းကာ လူတို႔ရယူ ျခင္းကို ျပဳလုပ္ၾကရ ေပသည္။ မသိမသာ ႀကီးလာေသာ အသက္ဘာသိဘာ သာအိုလာေသာ ခႏၶာ၊ မသိမသာ စုေဆာင္း ျပဳခဲ့ဖူးေသာ အမွားတို႔ ႏွင့္တကြ ဘဝကို ထုဆစ္မြမ္းမံေန တတ္ၾကေပသည္။
ေပ်ာ္လိုက္တာ၊ ပ်င္းလိုက္ တာ၊ ဝမ္းနည္းဝမ္းသာ ဆန္႔က်င္ ရွာေသာအဓိပၸါယ္ႏွစ္ခုအၾကား ရသမ်ားစြာကို ခံစားေနၾကရေပ သည္။ မွားသြားသမွ် သူပါ။မွန္ သလာမွ်ငါ။ အခါခါ အတၲဆန္ျပ တာကိုက လူ႔သဘာဝပင္ ျဖစ္ေပ သည္။ ေတာရြာတစ္ရြာမွ အျဖစ္ အပ်က္အတိုင္း ဆိုရပါမူ ထန္းရည္ ေသာက္ခ်င္၍ ထန္းပင္ေပၚအ တက္ခိုင္းရာ ေအာင္ျမင္စြာတက္ ၍ယူေပး ႏိုင္သမွ် ငါ့ေကာင္ႀကီး တက္ကြဟု ေျပာခဲ့ေပသည္။ ျပဳတ္က်သမွ် တစ္ေန႔က်မွ 'မင္း ေကာင္ႀကီးေတာ့ က်ပေဟ့ 'ဟုပင္ ေျပာဆို တတ္ၾကၿမဲပင္ ျဖစ္သည္။ တရားသေဘာကို ပဲေျပာ ေျပာ သေဘာတရားကိုပဲ ဆိုဆို မွန္ကန္ျခင္းကို ဆိုပါမွ သစၥာထိုက္ မည္ျဖစ္ေပသည္။ ေအာင္ျမင္ျခင္း ဆိုေသာ အရာတိုင္း အတြက္တစ္ ေန႔ခ်င္း တစ္ခဏခ်င္း တို႔ကို ရင္းႏွီး ႀကိဳးစားခဲ့ၾက ရေပသည္။ မွန္ကန္ ေသာသေဘာတရား၊ မမွားေသာ တရားသေဘာ အလိုအရ ကိုယ္ ၿပံဳးျပမွသူ႔အၿပံဳးကိုရႀကဲၿမဲပင္ျဖစ္ ေပသည္။
လူသည္ဟန္ေဆာင္ေကာင္း ေသာသတၲဝါတစ္မ်ိဳးပင္ျဖစ္သည္။ လူသည္ အေကာင္းေျပာျခင္းကို သာခံလိုေသာ အတၲအစုအေဝး ပင္ျဖစ္သည္။ လူသည္ ေလာဘ တရားျဖင့္ဥာဏ္အျမင္လည္းကန္း တတ္သူသာလွ်င္ျဖစ္သည္။ လူ သည္ မဆံုးေသာေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ျဖင့္ေသသည္အထိတမ္းတတက္ ေသာသတၲဝါပင္ျဖစ္ေနတတ္ေပ သည္။
မိုက္မွားမႈတို႔မ်ားစြာက်ဴးလြန္ ရင္းတန္ဖိုးမထားတတ္သူမ်ားစာ ရင္းတြင္ လူသည္ ထိပ္ဆံုးမွပါဝင္ ေနေပသည္။ အလကားရေသာ ေလကိုေပါ့ေပါ့ တန္တန္ထားကာ သိသိသာသာ ႐ႈသြင္းမူအားနည္း တတ္ၾကေပသည္။ သေဘာဝ အလင္းေရာင္ျဖင့္လွေနေသာ တက္ေနဝန္းကိုထြန္းလင္းေသာ အလွအျဖစ္ ခံစားျဖစ္သူနည္းေပ သည္။ အလကားအုပ္မိုး ေပးထား ေသာေကာင္းကင္ျပာျပာ ႀကီးကို လြတ္လပ္ေသာ အရသာျဖင့္ ၾကည့္႐ႈ ခံစားခ်ိန္ နည္းေနၾကေပ သည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ လူ သည္အလွႀကိဳက္ကာ အလွကန္း ေသာသူမ်ားလိုပင္ ျဖစ္ေနေပသည္။ ေက်းဇူးျပဳ၍ မေန႔က အေၾကာင္းကို ခဏရပ္ ထားေပး ပါ။ ယေန႔အခ်ိန္ ကုန္သြားမွာ စိုးရိမ္လို႔ ပါဆိုေသာ စကားတစ္ခု ရွိေနေပသည္။ တန္ဖိုးထား၍ အေကာင္းဆံုး အလွ ဖန္တီးႏိုင္ ဆံုးဘဝကို ပံုသြင္းထု ဆစ္ႏိုင္ေသာ အရာမွာ ယခုႀကံဳေတြ႕ ေနရေသာ ပစၥဳပၸန္သာလွ်င္ ျဖစ္ေနတတ္သည္။ ျမတ္စြာဘုရား တာဝတႎသာ တြင္ ဝါတြင္းအခါ၌ အဘိဓမၼာ တရားေဟာၾကားရင္းၾကားအခ်ိန္ တြင္ ေဟာေသာ တရားတစ္ခုရွိ ေပသည္။ ထိုသုတၲန္အားဘေႏၵ ကရသုတၲန္ပင္ျဖစ္ေပသည္။ ထို သုတၲန္၏ ဆိုလိုရင္းအဓိပၸါယ္တြင္
၁။ လြန္သြားၿပီးေသာအတိတ္ကာ လသို႔လည္းစိတ္မေရာက္ေစႏွင္။
၂။ အနာဂတ္ကာလကိုလည္း ေမွ်ာ္လင့္ေစာင့္စားမေနႏွင့္။
၃။ ယခုႀကံဳေနရေသာပစၥဳပၸန္ကာ လကိုသာ မိမိရရ ဆုပ္ကိုင္လ်က္ ေကာင္းေအာင္ ႀကိဳးစားရာ၏ ဟူ၍ပင္ ျဖစ္ေပသည္။
ပညာရွိတို႔၏ အဆိုကားယခု ေရာက္ဆဲျဖစ္ေသာ အခ်ိန္သည္ ကားအေကာင္းဆံုး ျဖစ္သည္ဟု ပင္ဆံုးျဖတ္ ၾကေပသည္။ ပစၥဳပၸန္ ေကာင္းပါမွ အနာဂတ္ ကေကာင္း လာမည္ ျဖစ္ေပသည္။ ယခုလက္ ဝယ္ရွိေသာ ၾကက္ဥသည္ နက္ဖန္ ခါရမည့္ ၾကက္တစ္ေကာင္ထက္ တန္ဖိုးရွိသည္ဟုပင္ ဆိုထားခဲ့ေပ သည္။
ျမတ္စြာ ဘုရား၏ တရားေတာ္ အရဆိုရပါမူ ယခုအခ်ိန္ေကာင္း ကိုလက္လြန္သြား၍ေနာင္တပူပန္ ရပါလွ်င္ ဝိပၸဠိသာရျဖစ္တတ္ သည္ဟုပင္ေဟာၾကားထားခဲ့ေပ သည္။ မာပမာဒတၲ ဘိကၡေဝ၊ ပစၦာ ဝိပၸဋိသာရိေနာ၊ မအဟုဝတၲ အယံေခါ၊ အမွာကံ အႏုသာသနီ၊ ဘိကၡေဝ ခ်စ္သားတို႔ မာပ မာဒတၲ ယခုအခ်ိန္အခါကို မေမ့ ၾကကုန္လင့္၊ ပစၦာ၊ ေနာင္အခ်ိန္ၾက မွ ဝိပၸဋိသာရိေနာ-အခ်ိန္ေကာင္း လြန္မိေလျခင္းဟု ျပင္းထန္ေသာ ႏွလံုးပူပန္ျခင္း တို႔သည္ မအဟု ဝတၲမျဖစ္ၾက ကုန္လင့္ အယံေခါ ေနာင္တမ ျဖစ္ရန္ မေမ့ေလ်ာ့ဖို႔ သတိေပးျခင္းသည္ ပင္လွ်င္ အမွာ ကံ-ငါဘုရားတို႔၏ အႏုသာသနီ ႀကိဳတင္သိေရး သတိေပးျခင္းျဖစ္ ေပသည္ဟူ၍ပင္ ေဟာၾကားခဲ့ေပ သည္။
ေကာင္းက်ိဳးကိုလက္လႊတ္ သမွ်မေကာင္းမႈကိုက်ဴးလြန္သူ မ်ားျဖစ္သြားႏိုင္ေပသည္။ေနာင္ တႏွင့္ ေျပာဆိုညဥ္းတြားသူမ်ား ဟုေျပာဆိုႏိုင္သူ(၂)ဦးရွိေပသည္။ ေဒဝဒတ္သည္ေျမၿမိဳကာနီးက်မွ ငါမွားၿပီ ျမတ္စြာဘုရားကိုကန္ ေတာ့ပါ၏ဟူ၍ ေနာင္တႀကီးစြာ ရ၏။ အဇာသတတ္သည္လည္း အဖကိုသတ္မိၿပီးမွ အိပ္မေပ်ာ္ စားမဝင္ယူႀကံဳးမရျဖစ္ရေလ၏ဟု ပင္ဆိုထားခဲ့ေပသည္။
အနိစၥဆန္ေသာေလာကထဲ တြင္ယခုဆိုေသာကာလကိုယာ ယီအသံုးခ်ခြင့္ ရေနပါေခ်ၿပီ။ အတိတ္ကို ခဏ ထားခဲ့လိုက္ပါ။ ယခုကိုသာေကာင္းတာျပဳသင့္လွ ပါေပသည္။ကိုယ့္ေဘးနားမွေလ ကိုတဝႀကီး႐ႈ႐ိႈက္ခြင့္ႀကံဳေနပါၿပီ လား ယခုပင္ အားရပါးရ႐ႈသြင္း သင့္လွပါေခ်ၿပီ။ စာ႐ႈသူ အေဆြ မ်က္စိကို ခဏမွိတ္ လိုက္ပါ။ အ သက္ကို ပံုမွန္႐ႈသြင္း လိုက္ပါ။ၿငိမ္း ခ်မ္းေသာအရသာ ခ်က္ခ်င္းခံစား သြားရေပမည္။ သံုးမိနစ္ ေစာင့္ စရာမလိုပါ။ လက္ေတြ႕အက်ိဳးခံ စားရၿပီး ေသခ်ာၿပီမို႔ ႀကိဳးစား၍ ေကာင္းမႈျပဳၾကပါစို႔ဟု ပင္တိုက္ တြန္းလိုက္ခ်င္ ပါေတာ့သည္။
သရက္တန္းစိုးေရႊ(စိတ္ပညာ)








0 comments:
Post a Comment